8 oktober - 13 oktober (Toronto Trip)

27 oktober 2019 - Toronto, Canada

8 oktober - 13 oktober

Op dinsdag 8 oktober ging ik met 79 andere internationale studenten over de hele wereld naar Toronto. Er waren studenten uit Japan, Korea, Brazilië, Mexico, Duitsland, Ecuador, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Chili, Frankrijk.  Dit was een NSISP trip, dus waren er ook 8 begeleiders bij. We gingen in 2 groepen van 40 studenten, maar zaten allemaal in hetzelfde vliegtuig. Toen we na 2 uur vliegen landden in Toronto, hadden we een transfer naar de Niagara Falls. Na aankomst in ons hotel, hadden we diner in een Italiaans restaurant. Daarna liepen we met alle 40 studenten naar Clifton Hill and de Niagara Falls, om de Niagara Falls in het donker te zien.

De volgende dag moesten we om 7 uur ontbijten, omdat we om 8 uur een dubbeldekker tour hadden in de omgeving van de Niagara Falls. Tijdens deze tour zijn we op verschillende plaatsen gestopt, om onder andere the white water walk te lopen en the Niagara whirlpool te zien. Daarna gingen we met een boot de watervallen in. We kregen rode regenponcho’s, deze waren vrijwel nutteloos. Maar wat was dit een geweldige ervaring. Na de Hornblower Niagara cruise hadden we lunch in de Skylon Tower met een indrukwekkend uitzicht op beide watervallen en the USA. In de middag hadden we vrije tijd om te shoppen en in attracties te gaan in Clifton Hill. ‘s Avonds kregen we pizza bij Strike rock and Bowl en konden we daarna bowlen.

Donderdag hadden we onze transfer terug naar Toronto om naar de CN Tower te gaan. We gingen in 58 seconden naar boven met de lift, om op 342 meter hoogte op een glazenvloer te staan en een panorama uitzicht van Toronto te hebben. Daarna hadden we lunch en een walking tour in Toronto met een gids. In de avond waren we bijna te laat voor Cirque du Soleil, omdat ze de locatie veranderd hadden. We zagen de fantastische Cirque du Soleil show met het thema: Alegria, dat is Portugees voor vreugde.

Vrijdag was de meest rustige dag. We gingen in de ochtend naar Royal Ontario Museum, waar we op eigen houtje het museum mochten bekijken. En ‘s middags kregen we tijd om te shoppen in Eaton Shopping centre. In de avond gingen we naar Medieval Times Diner Theatre, dit was een diner met entertainment. Het diner moest gegeten worden met onze handen. We kregen tomatensoep, brood, een kippenpoot en een maïskolf. De middeleeuwen met paarden, ridders en zwaarden was ons entertainment voor deze avond.

Op zaterdag vertrok onze bus om 8 uur naar Canada’s Wonderland, dit is een van de grootste pretparken in Canada. Het was super rustig, waardoor we bijna elke keer meteen aan de beurt waren. We hadden geluk met het weer omdat er regen voorspelt was voor de hele dag, maar het regende alleen op de heenweg in de bus. Om 3 uur ging de bus weer terug naar het hotel, omdat we half 7 een cruise hadden. Op de cruise kregen we een diner en zagen we de zonsondergang en de skyline van Toronto.

Zondag vertrok onze bus om half 6 in de ochtend naar het vliegveld in Toronto, om vervolgens om half 10 in het vliegtuig te zitten. Na een vlucht van 2 uur landden we om half 1 weer in Halifax en was dit het einde van de Toronto Trip.

1. Tona:
    28 oktober 2019
    kim als ik dit lees dan heb je die dagen je ogen goed moeten gebruiken om alles goed te bekijkenmaar geniet van dit alles groetjes oma tona
  2. Annemiek Keunen-Crienen:
    28 oktober 2019
    weer een hele ervaring rijker, wat gaaf om dit allemaal mee te mogen maken.
    de Niagara Falls lijkt mij ook supergaaf groetjes Annemiek
  3. Marjo Baltussen:
    28 oktober 2019
    Kim geweldig om dit te lezen,dit is toch de reis van je leven.
    Geniet ervan!!
    Groetjes oma Marjo