16 maart - 5 april

10 april 2020 - Greenwood, Canada

16 maart - 5 april

Deze week hadden we een week vakantie omdat het 'spring break' was. Op maandag 16 maart kregen we 's ochtends te horen dat de scholen na de vakantie nog twee extra weken dicht zouden blijven vanwege het corona virus. Verder ging ik voor een wandeling naar een waterval met Elea, en twee andere internationale studenten, Gessica en Cara. Deze waterval was naast de zee en was nog half bevroren. Op dinsdag bakte we koekjes, omdat het te koud was om naar buiten te gaan. Op woensdag was het wel fijn weer, waardoor Elea en ik weer voor een korte wandeling gingen. 19 maart kreeg ik een vervroegd paaspakketje uit Nederland. Ik kreeg ook stroopwafels, omdat ik na de vakantie eigenlijk een presentatie zou houden over Nederland op een andere school. Deze presentatie gaat helaas niet door, omdat de scholen gesloten zijn na de vakantie. 's Middags gingen we naar Margaretsville, om naar de vuurtoren, de 'rocky beaches' en de watervallen te gaan. Op vrijdag gingen we weer voor een wandeling van 20 kilometer en keken we 's avonds een film. Ook op zaterdag hadden we fijn weer, waardoor we weer naar een ander wandelpad liepen in het bos.

Maandag 23 maart was de eerste dag na de vakantie, maar omdat we niet naar school gingen was dit de eerste dag met alle nieuwe maatregelen. Deze week hebben we erg weinig kunnen doen, omdat het erg slecht weer was en door alle nieuwe maatregelen die getroffen waren voor het corona virus. Op maandag begonnen we daardoor met een puzzel om de tijd om te krijgen. Op dinsdag 24 maart hadden we zelfs weer 10 centimeter sneeuw. Deze week heb ik vooral spelletjes gespeeld met mijn gastgezin en gepuzzeld. We maakte een puzzel zonder kleur, maar deze konden we zelf inkleuren toen we hem afgerond hadden. Ook op donderdag hadden we weer een beetje sneeuw, maar omdat het warmer werd, was de sneeuw erg snel gesmolten. Na 5 dagen binnen gezeten te hebben, konden we zaterdag eindelijk weer naar buiten om te wandelen, we kwamen per ongeluk uit bij een rivier in het bos. Ook zondag 29 maart hadden we weer goed weer, dus gingen we eerst de tuin opruimen. Daarna gingen Elea en ik weer voor een wandeling, omdat het de week erna de hele week zou gaan regenen.

De volgende week, was week 2 in quarantaine. Ook deze week speelden we voornamelijk spelletjes, puzzelde ik en las ik een paar boeken. Ook keken we 's avonds verschillende films. Deze week hadden we erg slecht weer, waardoor ik erg veel binnen moest blijven. Zondag 5 april was daardoor de eerste dag dat we weer naar buiten konden deze week. Daarom gingen we natuurlijk weer wandelen en genieten van het weer, maar natuurlijk wel op 2 meter afstand van iedereen die we tegen kwamen.

1. Marjo Baltussen:
    12 april 2020
    Ha Kim ,ondanks alles krijg je de tijd toch leuk om.
    Het is daar wel een mooie natuur.En weer mooie foto`s

Groetjes oma