1 februari - 17 februari

1 maart 2020 - Greenwood, Canada

1 februari - 17 februari

Over de helft en de start van semester! 1 februari was de eerste dag dat Elea in Canada was, zij is mijn nieuwe hostsister voor het tweede semester. We gingen deze dag meteen naar het winkelcentrum en naar Tim Hortons. Op maandag 3 februari begon het tweede semester op school. De nieuwe vakken die ik dit semester gaan volgen zijn: Food science en entrepreneurship. Verder heb ik nog steeds aardrijkskunde, Engels en biologie. Op woensdag hadden we de tweede lockdown oefening voor dit jaar. En kon ik mij 's avonds aanmelden om in maart naar Montreal en Ottawa te gaan. Twee dagen later kreeg ik te horen dat ik me succesvol had aangemeld, dus ga ik 15 maart naar Montreal. Op vrijdag 7 februari hadden we een sneeuwdag, waardoor we niet naar school gingen. Helaas hadden ze ook de ijshockeywedstrijd van die avond afgeschaft. Tijdens het weekend kwamen Nick en Sarah naar huis. Op zondag gingen we naar de musical Sisteract, deze was erg leuk.

Tijdens de tweede week van het tweede semester was Yves de hele week weg voor zijn werk. Dus waren Wendy, Elea en ik alleen thuis. Deze week was een korte week op school. Op maandag had ik mijn eerste rugby training na school. en op woensdag kwam er een sneeuwstorm, waardoor we woensdag onze eerste sneeuwdag hadden van deze week. Het sneeuwde de hele dag, waardoor de wegen erg glad en gevaarlijk waren. Ook op donderdag hadden we een sneeuwdag. Rond de middag ging ik met Elea naar het winkelcentrum, daarna gingen we voor een wandeling in de sneeuw in een park. Vrijdag was de derde sneeuwdag van deze week omdat het -15 graden was. Omdat het drie dagen gesneeuwd had, maakten we de oprit en balkon sneeuwvrij. Deze dag was erg koud waardoor we de 'boiling water challenge' konden doen. Als je kokend water buiten in de lucht gooit, veranderd het water in ijskristallen. Op zondag 16 februari gingen we naar een fundraiser van het kamp Brigadoon. Dit is een speciaal kamp voor kinderen die bijvoorbeeld ziek zijn, autisme hebben of een beperking hebben. We kregen hier een uitgebreid ontbijt. Ze hadden hier verschillende activiteiten georganiseerd, zoals snowshoeing, ijshockey, pijl en boog schieten, sleeën en ook hadden ze een rondleiding georganiseerd. Na het ontbijt gingen Elea en ik snowshoeing doen. Dit was een wandeling van ongeveer een uurtje met 'sneeuwschoenen'. Ook hadden ze een kampvuur en s mores, dit zijn marshmallows, met chocolade en een koekje. Bij het kamp maakte we een kleine sneeuwpop die we op de motorkap mee naar huis namen. Na een autorit van 40 minuten kwamen we thuis en had de sneeuwpop het overleeft, daarna maakte Elea en ik onze eerste grote sneeuwpop in Canada. Rond 4 uur gingen we naar de hockeywedstrijd van West Kings en kwam Sarah 's avonds thuis. Op maandag hadden we een dag vrij van school voor familie dag, dit is een nationale vrije school dag in Canada. 's morgens vroeg gingen we naar een 'eagle watch' en een prachtig uitkijkpunt. De adelaren kwamen met een hele hoop tegelijk op een paar meter afstand, toen zij gevoerd werden. Na deze dag was onze mini-vakantie door alle sneeuwdagen weer afgelopen en gingen we dinsdag weer naar school.

1. Birgit Crienen:
    1 maart 2020
    alweer een half jaar weg.. de tijd gaat eigenlijk best snel. En wat een avontuur voor jou.. hier vastelaovend, bij jou sneeuw, sneeuw. Blijf genieten, voor je het weet is het juni.