21 september - 7 oktober

14 oktober 2019 - Greenwood, Canada

21 september - 7 oktober

Op maandag 23 september hadden we de eerste dag van spiritweek, het thema van deze dag was tie dye. Iedere dag had een ander thema in spiritweek, dinsdag was bijvoorbeeld camo day en woensdag was clone day. Donderdag was aloha day en hadden we maar een halve dag op school tot 11 uur. Op vrijdag droegen we de schoolkleuren rood en wit en hadden we Westley’s welcome. De school had een petting zoo, een stormbaan en een barbecue geregeld. Ook verkochten ze suikerspinnen en popcorn. Op het einde konden leerlingen bieden voor cake met slagroom in de gezichten van leraren te gooien. Er werd zelfs 150 dollar geboden.

in het weekend ging ik op zaterdag met alle internationale studenten van West Kings naar Halifax. We begonnen de dag in een museum en gingen daarna naar een begraafplaats, waar slachtoffers van de Titanic begraven zijn. In de middag gingen we naar Halifax shopping centre. Op zondag ging ik met mijn gastgezin naar de South Shore om naar een Scarecrow festival te gaan. Alle huizen hadden een eigen thema voor hun vogelverschrikker, onder andere Shrek en sneeuwwitje. Om het weekend af te sluiten gingen we uiteten in Halifax.

De volgende week bleef ik bijna iedere dag na school op school voor mijn volleybal trainingen. En op woensdag 2 oktober had ik mijn eerste volleybalwedstrijd met nummer 10 tegen Central Kings en Horton High School. We wonnen met 2-0 van Central Kings en met 2-1 van Horton. Op vrijdag hadden we na school met alle internationale studenten een pizza social event. We kregen pizza op school en spraken over alle ervaringen tot nu toe. De internationale studenten op mijn school komen uit Brazilië, Spanje, Vietnam, Italië, Japan, Taiwan, China, Tsjechië, Frankrijk en Duitsland.

In het weekend gingen we op zaterdag naar de familyday op de militaire basis waar Yves werkt. We mochten onze mobiels niet meenemen om foto’s te maken. Toen we aankwamen stonden er brandweerwagens en politieauto’s voor demonstraties en uitleg te geven. Binnen in de werkplaats stonden reddingshelikopters waar we in mochten kijken. Verder hadden ze een barbecue geregeld en zagen we verschillende onderdelen van de helikopters.

Maandag had ik mijn eerste en laatste schooldag van die week, omdat ik dinsdag naar Toronto vertrok voor een trip met NSISP.

1. Annemiek:
    14 oktober 2019
    Hoi Kim, wat gaaf wat je allemaal mee maakt in Canada, heel leuk om te lezen
    Maar taarten gooien kun je ook bij Bakker Bart. Geniet ervan en succes met volleyballen, kunnen we ook met TUPOS tegen jullie komen spelen.
    Groetjes Annemiek
  2. Birgit Crienen:
    14 oktober 2019
    Zo, wat een avonturen weer! Leuk om je belevenissen weer te lezen. Veel succes met volleybal, en ga door met mooie herinneringen maken 😃.. groetjes Birgit e de rest
  3. Marjo Baltussen:
    15 oktober 2019
    Ha Kim,wat mooi om dit te lezen, geniet er van, maar dat doe je wel!

Groetjes oma
  4. Annie Beurskens:
    15 oktober 2019
    Hoi Kim , superleuk om te lezen wat je allemaal beleeft in Canada. Ik wens je nog heel veel plezier met alles .
    Groetjes Annie
  5. Tona:
    15 oktober 2019
    Leuk Kim wat je allemaal gezien hebt, geniet ervan.
    Leuk dat ik iets van je hoor, hier is alles goed, alleen regen.
    groetjes Oma Tona