14 oktober - 3 november

4 november 2019 - Greenwood, Canada

14 oktober - 3 november

De week van 14 oktober was een vrij ‘normale’ schoolweek. Op maandag hadden we vrij, vanwege thanksgiving. Mijn thanksgiving was helaas geen typische Canadese thanksgiving, omdat de zoon en dochter van mijn gastgezin helaas niet kon komen. Maar daardoor houden we het bekende turkeydiner tegoed voor een andere keer. Op dinsdag en donderdag had ik zoals gewoonlijk volleybaltraining. En op vrijdag hadden we een halve dag op school tot 11 uur, omdat de leraren een studiedag hadden. In het weekend zijn we op zaterdag naar een football wedstrijd gegaan van Acadia, dit is een universiteit in Nova Scotia. In tweede deel van de wedstrijd had ik eindelijk uitgevogeld hoe football werkt. ‘s Avonds zijn we met een hoop internationale studenten naar de film, Joker geweest en op zondag zijn we met zn alle gaan bowlen in Greenwood. Dit was georganiseerd door NSISP, dit is de Canadese organisatie.

Week 8 stond onder andere in het teken van volleybal. Op woensdag speelden we twee wedstrijden tegen Horton high school, waarvan we er een verloren en de andere wonnen. Nadat de wedstrijd om 20.00 uur was afgelopen regende het pijpenstelen. En omdat ik nog geen avondeten had gehad zijn we even gestopt bij Tim Hortons, dit is de populaire  Canadese Starbucks. Op vrijdag hadden we vrij, omdat de leraren weer een studiedag hadden. Vrijdagmiddag ben ik naar de ‘pumpkin people’ geweest in Kentville. Dit zijn poppen met een pompoen als hoofd verspreid in heel Kentville. Daarna reden we terug naar huis en gingen we het huis versieren met Halloweenversiering, omdat Halloween al op 31 oktober was. Vrijdagavond heb ik mijn eerste hockeywedstrijd gezien met een 2-1 winst voor mijn school, West Kings. West Kings had de eerste wedstrijd van het seizoen, dit is de ‘homecoming game’. Op zaterdag was ik de gehele dag op school in de gymzaal, omdat we een volleybaltoernooi hadden. We hadden eerst de poulefase met 3 wedstrijden van 2 sets. Omdat we eerste waren in de poulefase speelde we de halve finale, en wonnen we deze om naar de finale te gaan. Omdat we allemaal al 8 sets hadden gespeeld, lukte het ons niet om de finale te winnen, waardoor we met een 2e plaats en de zilveren medaille naar huis gingen. Na het toernooi ben ik naar mijn vriendinnen gegaan om samen gezellig een film te kijken. Op zondag hadden we een potluck met het volleybalteam en hebben we halloween pompoenen gemaakt.

Op maandag 28 oktober hadden we alweer onze volgende volleybalwedstrijd. Met een hele hoop spierpijn wisten we toch beiden wedstrijden te winnen met 2-1 en 2-0. Zelfs de directrice van West Kings kwam ons aanmoedigen. Op dinsdag hadden we geen training, maar dat kwam goed uit. Omdat de school ‘pumpkin carving’ had georganiseerd voor de internationale studenten. Op donderdag was het halloween en mochten alle grade 12 studenten verkleed naar school. Ik was samen met wat vrienden de personages van Scooby-doo. ‘s Avonds zijn we langs de deuren gegaan voor trick or treat, om helemaal nat geregend en bevroren thuis te komen, maar met heel veel snoep. Op vrijdag hadden we deze keer gewoon school. Om 11 uur werden alle leerlingen naar de aula geroepen voor een peprally, omdat verschillende sportteams van West Kings dat weekend een belangrijke wedstrijd hadden. De hele aula was gevuld met leerlingen en leraren om de teams toe te juichen. Op vrijdagavond en zondagmorgen ben ik naar de hockeywedstrijden van West Kings gaan kijken. Verder had ik een relatief rustig weekend, we zijn met wat vrienden naar het winkelcentrum geweest en hebben een ijsje gegeten met een temperatuur van 5 graden buiten.

1. Birgit Crienen:
    5 november 2019
    Hoi Kim! Dat is pas Halloween vieren... en lekker veel volleybal, lekker sporten.. hebben jullie ook af en toe huiswerk?? Leuk dat er zoveel voor jullie georganiseerd wordt! Geniet... groetjes
  2. Marjo Baltussen:
    5 november 2019
    Kim weer een mooi verslag,nu heb je Halloween ook meegemaakt.
    Geweldig dat er zoveel te doen is voor jullie en dat je een goed gastgezin hebt.
    Groetjes oma Marjo
  3. Tona:
    5 november 2019
    hoi kim zo te zien aan alles en wat je allemaal bezig hout heb je het maar druk met alles maar als je het maar naar je zin hebt nog de groetjes van oma tona