31 augustus - 7 september

9 september 2019 - Kingston, Canada

31 augustus - 7 september

Op 31 augustus om 6.30 waren we aanwezig op Schiphol voor mijn vlucht naar Toronto die om 9.45 zou vertrekken. Na een vlucht van acht uur landde ik om 11.40 in Toronto. Om vervolgens door de douane te gaan voor mijn visum te krijgen. Om 15.15 stond de volgende vlucht naar Halifax gepland waar ik om 18.20 zou landen. Na een autorit van twee uur en bijna 24 uur wakker te zijn kwam ik dan eindelijk in Kingston aan waar ik voor de komende 10 maanden ga wonen.

De eerste dag zijn we naar peggy’s cove gegaan, een bekende vuurtoren in het oosten van Nova Scotia.

Dinsdag 3 september ging ik voor de eerste keer naar West Kings district high school voor de oriëntatie met alle internationale studenten. We kregen een rondleiding door de school en ons rooster met de vakken die ik komend jaar ga volgen. Donderdag had ik pas mijn eerste echte schooldag.

Zaterdagochtend kwam orkaan Dorian op visite, met windkrachten van 100km per uur. Rond 17 uur viel de stroom uit en deze werd maandag 9 september pas hersteld. Waardoor ik mijn eerste schoolvrije dag al heb gehad.

1. Marjo Baltussen:
    10 september 2019
    Ha Kim,mooi,wat zal je moe zijn geweest.Heb het gelezen van Dorian,was je niet bang, zo erg is het hier nog nooit geweest he.Mooie foto`s
    Geniet van je tijd in Canada en op school.Groeten van oma en ik hou van jouw!