9 september - 20 september

27 september 2019 - Greenwood, Canada

9 september - 20 september

In mijn tweede week in Canada had ik twee vrije dagen door de schade die orkaan Dorian had aangericht. In deze week had ik ook mijn eerste volleybal ‘tryout’ en hadden we onaangekondigde schoolfoto’s. Verder hadden we een lockdown oefening voor onaangename dreigende situaties en luisteren we iedere morgen naar het volkslied van Canada. In het weekend heb ik voor de eerste keer de beroemde ‘maple syrup’ gehad en een ijsje van de plaatselijke Clevers. Verder hebben we een paar korte wandelingen gemaakt naar verschillende watervallen in de buurt.

In mijn derde week had ik nog geen complete schoolweek, want we gingen op kamp met alle internationale studenten van vier scholen in de buurt. Daar werden we in verschillende groepen ingedeeld met studenten uit onder andere Brazilië, Ecuador, Spanje, Duitsland en Turkije tot Japan, China en Vietnam. We mochten zelf vuur maken net als in expeditie Robison, we hadden een workshop pijl en boog schieten en hadden een korte wandeling door het Brigadoon bos. De avond werd afgesloten met een groot kampvuur en karaoke. De dag na het kamp gingen we met de gele schoolbus terug naar school voor onze laatste les. Op school kreeg ik de bevestiging dat ik in het schoolvolleybalteam zit en dat we de volgende dag al onze eerste training hadden.

Dit was weer even een korte update over mijn ervaringen in Canada

1. Birgit Crienen:
    27 september 2019
    Hoi Kim.. wat fijn om weer een bericht van je te lezen... wat is de natuur mooi daar! Maar af en toe dus ook erg stormachtig.. wat leuk dat je in het volleybalteam van school zit! Lieve groetjes en tot horens...
  2. Marjo Baltussen:
    28 september 2019
    Hallo Kim,mooi om weer een verslag te lezen.Je verveeld je niet en een mooie natuur daar,ook goed dat je in het volleybalteam zit.Dit is toch allemaal een hele ervaring Kim,geniet er maar van.Groetjes van oma,ik kijk weer uit naar je volgende bericht!