4 november - 24 november

27 november 2019 - Greenwood, Canada

4 november - 24 november

Op maandag 4 november had ik een volleybal training in plaats van dinsdag, omdat we de volgende dag een remembrance day ceremonie hadden in de gymzaal. Remembrance day is een dag om alle militairen te herdenken die zijn omgekomen in de oorlog. Remembrance day was op 11 november, maar omdat dit een speciale dag is, organiseert elke school zijn eigen ceremonie. West Kings had deze ceremonie op 5 november. Tijdens deze ceremonie worden elk jaar een aantal kransen gelegd om de militairen te herdenken. Dit jaar kreeg ik de eer om als internationale student een krans te leggen voor de relatie tussen Canada en Nederland. Verder mochten alle afstudeerstudenten een kaarsje verlichten en waren er verschillende gastsprekers aan het woord. Op 7 november hadden we volleybal pre-regionals, dit zijn de voorrondes voor regionals. We moesten eerste of tweede eindigen voor een plek in regionals. We speelden 3 wedstrijden en wonnen deze allemaal, daardoor waren we eerste in de poule en waren we gekwalificeerd voor regionals. Na mijn wedstrijden had ik weekend, omdat de leraren een studiedag hadden op vrijdag. Op vrijdag 8 november hadden we de eerste sneeuw in Canada en gingen we naar een professionele ijshockey wedstrijd kijken in Halifax. In het weekend kwamen de zoon en dochter van mijn gastgezin thuis om het weekend met ons door te brengen.

Op maandag 11 november was het remembrance day, we gingen naar een ceremonie in Kingston. Woensdag morgen had het alweer gesneeuwd en hadden we de koudste temperatuur tot nu toe van -12 graden. Verder had ik een volleybal wedstrijd. Vanwege de sneeuw besloot een van de teams niet te komen, waardoor we maar een wedstrijd speelden. Op donderdag ging ik de hele dag naar Halifax met mijn tourisme klas. We begonnen de dag met informatie en een rondleiding op een universiteit. Daarna gingen we naar het Prince George Hotel in Halifax, waar we ook een rondleiding kregen door het hotel. We zagen onder andere de duurste kamers, de keuken en de wasruimte. Vrijdag na school vertrokken we meteen met het volleybalteam naar ons volleybaltoernooi in Bridgewater, dit was een autorit van 1,5 uur. Na onze 3 wedstrijden op vrijdag brachten we de nacht door bij de tante van een teamgenoot. Omdat we zaterdagmorgen onze eerste wedstrijd om 9 uur speelden. Na mijn wedstrijden op zaterdag ging ik meteen naar Halifax voor de ‘parade of lights’. Dit was een kerstmis parade met wagens gedecoreerd met kerst verlichting.

Op dinsdag 19 november hadden we een halve dag op school tot 11 uur. Maar omdat ik training had ging ik om 2 uur weer terug naar school. Deze week trainde ik voor spelverdeler, omdat we geen spelverdelers hadden in het regionals weekend. Omdat onze spelverdelers geblesseerd is, gebeten door een spin en moest werken. Dus kreeg ik de taak om binnen 2 trainingen een spelverdeler te worden. Op woensdag ging ik na school met vriendinnen naar het winkelcentrum. Vrijdag hadden we een peprally op school voor verschillende schoolteams. Ook mijn volleybalteam werd erin betrokken, omdat we regionals hadden vrijdag en zaterdag. Na de peprally vertrokken we naar Clare voor de eerste dag van regionals. We speelden 3 wedstrijden waarvan we er een verloren. Na de laatste wedstrijd om 18 uur gingen we langs McDonalds voor ons avondeten en kwamen we terug in Kingston om 21.30. Op zaterdag speelden we onze eerste wedstrijd pas ‘s middags. We werden derde in de poule, waardoor we door waren naar de halve finale. Deze halve finale bepaalde of het volleybalseizoen door zou gaan of afgelopen zou zijn. We wonnen deze halve finale met 2-1, waardoor we door waren naar de finale. Helaas verloren we deze finale. Maar omdat we in de finale zaten, hebben we een extra kwalificatie wedstrijd voor provincials. Op zondag zijn we met een paar internationale studenten pizza gaan eten in een kleine pizzeria in Greenwood.

1. Pascal MINARTZ:
    27 november 2019
    Lekker bezig daar. Enjoy!
  2. Annemiek:
    27 november 2019
    Ha Kim, goed bezig met volleyballen, je had mij ook kunnen bellen om te komen als spelverdeler. Geniet nog lekker
    Groetjes Annemiek
  3. Tona:
    28 november 2019
    goed bezig kim fijn weer wat te horen groetjes oma
  4. Marjo Baltussen:
    28 november 2019
    Ha Kim,mooi omdat allemaal te zien.Goed bezig en mooie foto`s
    Fijn weer wat gehoord te hebben!
    Groeten oma