25 november - 13 december

14 december 2019 - Greenwood, Canada

25 november - 13 december

Op maandag 25 november ging ik na school meteen naar een van mijn laatste league volleybal wedstrijden. Toen ik thuis kwam was mijn eerste Nederlandse pakketje gearriveerd. Dit pakketje was gevuld met pepernoten, pepernoten, chocolade pepernoten, pepernoten, stroopwafels en pepernoten. Deze pepernoten nam ik mee naar school voor mijn internationale vrienden en vriendinnen. Verder had ik deze week zoals gewoonlijk twee volleybaltrainingen en had ik een halve dag tot 11 uur op donderdag. Op zaterdagmorgen 30 november speelden we onze kwalificatie volleybalwedstrijd voor provincials. Ik ging om 8 uur door de sneeuw van afgelopen nacht naar Millwood om onze wedstrijd van 10 uur te beginnen. Helaas verloren we deze wedstrijd met 3-1, met nauwe setstanden, waardoor we niet naar provincials konden. Na mijn wedstrijd gingen we naar Ikea en toen we thuis kwamen, ging ik naar de bioscoop voor de film: last Christmas. Toen de film afgelopen was zijn we langs een huis gereden in Greenwood, waar ze de kerstverlichting op een kerstmis radiokanaal hebben afgestemd. Op zondag was het 1 december, wat betekende dat we onze kerstboom gingen uitzoeken met een temperatuur van -7 graden, maar met het zonnetje. Na een paar minuten over het terrein gelopen te hebben, hadden we onze kerstboom vrij snel gevonden. Deze werd omgehakt en op het dak gebonden om hem mee naar huis te nemen.

Op maandag speelden we onze allerlaatste volleybalwedstrijd van het seizoen. Deze wedstrijden waren de league halve finales en finales. Helaas verloren we de eerste wedstrijd, waardoor de tweede wedstrijd voor de derde plek was. Deze wedstrijd wonnen we met een eindstand van 2-0, daardoor eindigde we derde in onze league. Toen ik op de parkeerplaats liep, werd ik aangesproken door de coach van een ander team of ik interesse had om voor hun club te komen spelen in het clubseizoen. Op woensdag 3 december hadden we onze eerste sneeuwvrije dag, omdat we ijzel hadden en vervolgens sneeuw. De ijzel had de weg bevroren, waardoor het te gevaarlijk was voor buschauffeurs om met de schoolbussen te rijden. Op donderdag was het pakjesavond en verraste mijn gastgezin mij met een cadeautje. Na school op donderdag kreeg ik een onverwachts pakketje uit Nederland van oma. Met zelfgemaakte kerstballen en een alpacaknuffel en natuurlijk chocola en pepernoten. Op vrijdag gingen we naar de kerst parade in Kingston. Na de parade was de arena geopend om te schaatsen en kregen we kerstkoekjes en warme chocomelk. Op zondag zijn we naar het winkelcentrum gegaan voor een laser game voor de verjaardag van Gui. Na de laser game kregen we taart en pizza bij Gui thuis.

Op 9 december was ik 100 dagen in Canada. Op de terugweg van school hadden we een andere buschauffeur. Deze buschauffeur wist de route niet, waardoor we per ongeluk de verkeerde afslag namen. Dinsdag kwam de dochter, Sarah, van mijn gastouders thuis om een paar dagen in Kingston door te brengen. Op woensdag hadden we onze tweede sneeuwvrije dag, omdat er veel sneeuw werd verwacht. Toen ik wakker werd hadden we pas een paar centimeter sneeuw, maar rond 3 uur lag er 15 centimeter sneeuw. Deze dag hebben we de kerstboom en het huis versierd met kerstversiering. De kerstmuziek en kerstfilm kon natuurlijk niet missen. s ‘Avonds versierde ik mijn eerste gingerbread huis. Het gingerbread huis van Sarah had een aardbeving meegemaakt en was compleet ingestord. Op donderdag morgen kregen we een email dat we school hadden en dat de buschauffeurs hun verstand zouden gebruiken op de weg. s 'Avonds hadden we een 'grad movie night' op school voor alle grade 12 leerlingen. We keken twee kerstfilms, the nightmare before christmas en home alone, op school. Op vrijdag morgen was het -12 en sneeuwde het toen ik naar de bushalte liep. In mijn laatste les konden we weer een kerstfilm bekijken op school in de collegezaal en na school hadden we een 'holiday celebration' met de internationale studenten op school. We kregen cake, taart en ijs. Verder kregen we een kerstkaart van de leraren en studenten van West Kings.

1. Birgit Crienen:
    14 december 2019
    Hoi Kim, bij jullie is de kersttijd op tijd begonnen.. heerlijk, en dan ook nog met echte sneeuw.. die hebben we hier nog niet gehad. Klinkt alsof je een heel gezellig gastgezin hebt. Fijne feestdagen bij hen.. groetjes, Birgit
  2. Tona:
    15 december 2019
    een berichtje van oma ben blij dat het goed met je gaat met mij ook heb de kaarten geschreven voor de verjaardagverder heb ik geen nieuws groetjes oma tona