14 december - 31 december

6 januari 2020 - Greenwood, Canada

14 december - 31 december

Op zaterdagavond 14 december ben ik naar een vriendin gegaan en hebben we met een paar vriendinnen de hele avond kerstfilms gekeken. Op zondagavond zijn we naar een kerstconcert gegaan in Greenwood. Op maandag begon de laatste schoolweek voor de kerstvakantie en de laatste schoolweek van 2019. Deze week hadden we een kerstmis spiritweek, maandag was festive hat day. Dinsdag was candy cane day, maar deze dag was ik niet op school, omdat we met alle internationale studenten van West Kings naar Halifax gingen. Onze bus vertrok om 8 uur 's ochtends richting Halifax. Toen we hier om half 10 aankwamen, gingen we eerst naar een bibliotheek om het uitzicht over Halifax te bekijken. Hierna gingen we naar het discovery centre. Hier mochten we voor een uur verschillende experimenten en onderzoeken testen. Omdat we ook iets educatief moesten doen tijdens ons schooluitje, kregen we een science film te zien. Dit was een presentatie over het zonnestelsel en planeten. Het scherm waarop deze presentatie werd gedaan, was een koepelscherm. Na deze presentatie zijn we nog 2 uur naar het winkelcentrum geweest en waren we rond 5 uur weer terug op school. Woensdag hadden we snowflake day op school en moest iedereen in het wit naar school. Op donderdag was het movie character day en vrijdag was ugly christmas sweater day. Op vrijdag hadden we les tot 12 uur en daarna hadden we een kerstviering op school. De school had verschillende activiteiten geregeld, zoals een cupcake race, karaoke, kerstkaarten versieren en een gingerbread huis maken. 's Avonds ging ik naar de ijshockeywedstrijden van West Kings kijken in Kingston. Zaterdag gingen we met een paar vrienden naar het winkelcentrum om de laatste kerstcadeaus te kopen. Daarna liepen we met een temperatuur van -10 graden naar de bioscoop voor de film Frozen 2.

Maandag 23 december kwam Vitor om een kerstfilm te kijken en disney +. Op dinsdag ging ik rond de middag naar het winkelcentrum, omdat mijn gastgezin naar Halifax ging om hun zoon en dochter op te halen die beide tot laat moesten werken. Hierdoor had ik helaas geen uitgebreid kerstdiner. Toen we ons avondeten haalde bij de supermarkt, kochten we ook een gingerbread huis om deze na het avondeten te versieren. Op 25 december was het kerstmis en kregen we 's ochtends cadeautjes. Toen we alle cadeaus hadden uitgepakt aten we lunch en speelde we verschillende spelletjes. Als avondeten kreeg ik voor de eerste keer kalkoen. Donderdagmiddag speelde we bordspelletjes, keken we naar de ijshockeywedstrijd Canada-Amerika en speelde we verschillende spellen op de virtual reality set van Nick. Als avondeten kregen we Chinese fondue. Vrijdagmorgen toen ik wakker werd begon het te sneeuwen, maar helaas werd dit vervolgens regen. Op zondag zijn we na de middag naar Halifax gegaan. Eerst ging ik naar het winkelcentrum en gingen we uiteten. Daarna gingen we naar kerstverlichting kijken, want er waren verschillende huizen compleet versiert met kerstverlichting in Halifax

Op dinsdag was het 31 december en de laatste dag van 2019. Omdat er windkrachten van 80km/h werden verwacht werd het vuurwerk misschien afgeschaft. Maar gelukkig was de wind 's avonds niet heel erg. Daardoor konden we om 9 uur naar het vuurwerk kijken in Kingston.

Gelukkig nieuwjaar!

1. Tona:
    7 januari 2020
    hoi kim je hebt weer veel meegemaakt de laatste maanden heel veel gezien fijn weer wat van je tehoren het ga je goed groetjes oma tona
  2. Annemiek:
    7 januari 2020
    Hoi, Kim, ook nog de beste wensen voor 2020. En dat je nog veel fun mag hebben in Canada.
    Groetjes Annemiek
  3. Annie Beurskens:
    7 januari 2020
    Hoi Kim , leuk om je verslag weer te lezen . Ook namens ons de beste wensen voor dit nieuwe jaar , geniet van de winter en veel plezier met alles en iedereen . Groetjes 🙋‍♀️
  4. Marjo Baltussen:
    8 januari 2020
    Hallo Kim,je hebt weer een druk programma gehad,mooi dat allemaal te lezen. En kerst in Canada.Geniet ervan Kim,groetjes oma