1 januari - 19 januari

21 januari 2020 - Greenwood, Canada

1 januari - 19 januari

Op 1 januari was het nieuwjaarsdag. We aten een uitgebreide nieuwjaarsbrunch en speelde verschillende spelletjes. Op 2 januari kwam Sarah naar huis om een paar dagen in Kingston te verblijven. Donderdag werd ik rond de middag opgehaald door Gracie en Gillian om vervolgens naar hun huis te gaan. We aten samen als avondeten pizza om vervolgens samen naar de hockeywedstrijd van Acadia te gaan. Dit is een van de grotere universiteiten in Nova Scotia. Op vrijdag 4 januari hadden we afgesproken met een paar internationale studenten om naar de film Jumanji: the next level te gaan. Op zondag keken we de finale van het junior hockey wereldkampioenschap op tv. Deze finale was tussen Canada en Rusland, met een 1-3 achterstand, won Canada de wedstrijd met 4-3. Zondag was de laatste dag van de kerstvakantie en was er 15 centimeter sneeuw gevallen in de ochtend en middag.

6 januari hadden we helaas geen sneeuwdag, dus hadden we de eerste schooldag na de kerstvakantie en de eerste schooldag van 2020. Op woensdag hadden we eigenlijk een ski trip met de internationale studenten, maar deze werd maandag al afgelast en verplaatst naar vrijdag, vanwege de weersverwachtingen op woensdag. Op woensdag hadden we een sneeuw vrije dag, omdat er 20 centimeter sneeuw zou gaan vallen. Op donderdag hadden we een halve dag op school tot 11 uur, vanwege een studiedag voor de leraren. Op 10 januari ging ik naar school om voor 30 minuten naar biologie te gaan, want de schoolbus zou om 9 uur vertrekken voor onze ski trip. We gingen eerst naar Central Kings om meerdere internationale studenten op te halen. Want deze ski trip was georganiseerd door NSISP, waardoor er ook andere internationale studenten van verschillende scholen waren. Toen we rond half 11 aankwamen, waren sommige andere scholen al gearriveerd. Toen ik in de rij stond te wachten voor onze skispullen te huren, zag ik drie meiden staan die ik ontmoet had op de Toronto trip en daarna niet meer heb gezien. We waren alle vier enthousiast, blij en verrast om elkaar weer te zien na drie maanden. Daarna kwam ik onverwachts nog drie meiden tegen van de Toronto trip. Toen we onze skispullen kregen, werden we naar buiten gebracht. Buiten werden we in groepen ingedeeld, omdat we moesten bewijzen dat we konden skiën. Nadat we de 'bunny hill' hadden geskied, mochten we naar de grotere berg. Daarna ging ik skiën met een paar andere internationale studenten die konden skiën en snowboarden. Na de hele dag te skiën, ging de bus om 5 uur weer terug naar school. Op zaterdag zouden we eigenlijk naar de bioscoop gaan voor de film, little women. Maar de weg was glad door de ijzel, waardoor de meeste plaatsen gesloten waren, dus bleven we bij de kachel voor een film te kijken.

Op dinsdag 14 januari moest ik verschillende projecten inleveren, omdat we bijna examens hebben en het tweede semester bijna begint. 's Avonds zijn we naar de film little women gegaan. Op donderdag was het de hele dag -14 met een gevoelstemperatuur van -26 graden. We hadden deze dag alweer een halve schooldag, dus ging ik na school naar het winkelcentrum. In het winkelcentrum aten we onze lunch, kochten we een Canadese vlag, gingen we naar Walmart en natuurlijk naar Tim Hortons voor een warme chocomelk. Op 17 januari ging mijn wekker om 6.50 om naar school te gaan, maar ik had een email gekregen dat we weer een sneeuw vrije dag hadden. Deze sneeuw vrije dag was vooral door de wind in combinatie met ijs en sneeuw. Ondanks de sneeuwdag hadden ze de hockeywedstrijd van West Kings die avond niet afgeschaft, waardoor ik 's avonds toch naar de hockeywedstrijd kon gaan. Op zaterdag ging ik samen met Gracie en Gillian voor een lunch. Na de lunch ging ik met hen naar hun huis om te sleeën. We moesten eerst een grotere berg oplopen, maar daardoor hadden we wel een prachtig uitzicht. Het pad was omringt met bomen, waardoor ik per ongeluk tegen een boom aan ben gesleed. Op zondag sneeuwde het de hele dag, waardoor we uiteindelijk weer 20 centimeter sneeuw hadden. Rond half 2 ging ik naar Gui en Filip, Samen met Chiara en Vitor. Om vervolgens naar buiten te gaan in de sneeuw. Filip en ik maakte een sneeuwpop, maar deze werd uiteindelijk een konijn. Nadat we kletsnat waren door alle sneeuw zijn we toch maar naar binnen gegaan om op te warmen.

1. Ik ben Vitor:
    23 januari 2020
    i loved this whole post
  2. Marjo Baltussen:
    23 januari 2020
    Weer een mooi verhaal Kim,en echt winter daar.
    De foto`s zijn geweldig Kim!
    Groeten oma